Project Blauw | Inrichten van systemen
ECD project,projecten op snijvlak van business en ICT,opleidingsprogramma,netwerkorganisatie,trainingsprogramma,interimmanager,op tijd realiseren van benodigde kwaliteit binnen afgesproken budget
22086
page-template-default,page,page-id-22086,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.1,wpb-js-composer js-comp-ver-7.6,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-24887

Ondersteuning opzet Customer success functie

Een internationaal adviesbureau was in 2019 bezig een ‘Customer Success’ afdeling op te zetten voor een risico management SaaS applicatie. ‘Customer Success’ is een benadering (voor SaaS is niet de initiale verkoop maar de lange termijn afname het doel), een mindset (door de klant succesvol te laten zijn, wordt leverancier succesvol) en een afdeling (sturing, ondersteuning en uitvoering van Customer Success activiteiten). Een belangrijk onderdeel is het management van ‘Customer Health’; hoe staat de klant ervoor ten opzichte van SaaS? Joost heeft een dashboard ontwikkeld om wekelijks actueel inzicht te geven van de Customer Health voor aspecten als interactie met klant, financiën, gebruik applicatie, implementatie nieuwe functionaliteit en de hieruit voorkomende problemen. Het management van de Customer Health is goed mogelijk door concrete acties te definiëren om de Customer Health vast te houden en waar nodig te verbeteren.

Directeur Customer Success van het internationale adviesbureau (referentie is opvraagbaar)

‘We waren bezig het begrip Customer Success te introduceren bij onze eigen organisatie en voor de levering van onze SaaS oplossing. Joost had een belangrijke rol bij het leggen van de basis voor de Customer Success functie. Ik ben van mening dat zijn affiniteit met dienstverlening en klanttevredenheid hem van nature in staat stelde toegevoegde waarde te leveren bij het opzetten van deze functie. Dit is iets waar je bij Joost op kunt rekenen: klantfocus en realisatie van meerwaarde.’

Inrichten van systemen

Advisaris, een adviesbureau voor begeleiding, training en interim management in langdurige zorg, stond in 2012 voor de uitdaging om de administratie voor financiën en klanten/relaties op papier en in versnipperde toepassingen naar ‘de 21 eeuw te tillen’. Op dat moment waren pas na een maand de financiële cijfers beschikbaar en was relatiemanagement per medewerker en marketing ad-hoc. Er heeft een selectie en implementatie van Microsoft CRM en Exact online plaatsgevonden en de medewerkers zijn intensief meegenomen op deze reis door persoonlijke benadering. Dat deze aanpak de juiste was, blijkt uit het feit dat nu continu on-line inzicht is in de financiële situatie en er meerdere keren per maand specifieke mailingen worden gedaan op basis van een relatiebestand van meer dan 5000 contactpersonen op naam.

Opzetten van een opleidingsinstituut

Advisaris, een adviesbureau voor begeleiding, training en interim management in langdurige zorg, stond in 2008 voor de uitdaging om de opleidingen die zij ad-hoc verzorgden te professionaliseren zodat ze ook zelfstandig open trainingen konden gaan verzorgen en grootschalige in-company trainingsprogramma’s aankonden. Op basis van een businessplan en de ervaring opgedaan bij de opleidingstak van Quint Wellington Redwood, is binnen een aantal maanden het opleidingsinstituut Dosaris opgezet. De basis voor de opleidingen was een korte training ondersteund door kwalitatief goed materiaal en oefeningen zodat direct tastbaar resultaat voor de deelnemers werd bereikt.

Dat deze aanpak de juiste was, blijkt uit het feit dat in het eerste jaar al een omzet van €300K werd gerealiseerd met meer dan 1000 deelnemers aan de trainingen.

Andre Jansen, Trainer

‘Met Joost aan onze zijde hadden we een betrouwbare, gedreven en deskundige partner die een grote meerwaarde voor onze organisatie opleverde.’